2009年1月5日星期一

算不算偷窺?

近來舊同學聚舊,掀起我的興趣,就是在google打舊同學的名字,看看他們現在做甚麼。

某人曰:這很類似偷窺啊。

答曰:放得上網,就遇左畀人搵得到,佢署得真名,就預左畀人知道架啦?Big google is caching you, 我唔覺得有問題。

心裡想起一件往事,以前c君在網路空間貼文,辯稱版權所有,不准我轉載。弔詭之處就是,除非你先開部落格再加密碼,否則幾乎沒有方法保證你的文章不會被轉載出去。

某人回:但他的文章是在某學校的domain底下,他未必預料到你會看到的啊。對作者而言,這種不期之遇已經是偷窺的一種,恐怕引起反感。

網路版權與網路道德......越想越胡塗。

4 則留言:

C.M. 說...

幾得意喎。

准唔准轉載,某程度上好似講出去既說話一樣,既然你講左,就係講左,點解我唔可以覆述你講過既野?

若果c君只係唔想為講過既野負責任,咁佢個所謂版權就唔成立;除非擔心你或有人經過你會流失版權/喪失任何利益遮(若果張三李四都日日講,咩叫版權?)... well,係,我估係前者,所以先咁講。

偷窺嘛?Errr... 咩唔係偷窺既話,係冇人知道既咩?乜你比人發現仲引起反感咁失策呀... 頂多比人charge 盜用學校login喇(若果係既話)。

kenkachemhazard 說...

CM, 我肯定我轉載的那篇文是任何人都可以連到去的, 因為並沒有密碼鎖上, 既沒有宣稱甚麼版權所有不得轉載之類, 又沒有Creative Commons的宣言. 一句話, 他沒有宣稱不准轉載.

不過就算宣稱了也沒太大作用. 電視台節目也是一樣, 就算宣稱了版權, 又有足夠財力打官司, 說得難聽點, 奈得我等網民何? bt節目垂手可得.

我所認識的c君的確如你所言, 其實是不太想為自己所說的東西負責. 閒談是閒談, 有可能說了點過份的話, c君以為是私語, 我可認為已經是廣播到整個世界了. 沒說背景, 談話的網路社區是很細小的, 而且幾乎所有人都是長駐的, 故此會有這種錯覺.

因為我沒有辦法聯絡作者, 作者大概也不會知道他的文章被轉載到這裡, 更未必知道我的真身, 所以引不引起反感, 其實要等我自爆才能看到他的反應. 不過一般人而言, 應該沒想過他的署名文章會在預期讀者以外的人看到, 錯愕大概一定有.

方潤 說...

他一定有權不讓你傳載,因為版權屬於他。
(可能人地就係想個個去佢度睇呢﹖)

但如果說貼上又不想畀人睇,咁就係自相矛盾。
等於走出街又話唔想畀人見到一樣。

C.M. 說...

咁好似係... 但唔轉載,貼條link上去自己度都得卦。(俾著我得閑得滯,寫返個個人評論落去添呀)